پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
برگزاری کارگاه آموزشی آسیب های شبکه های مجازی واجتماعی ویژه خانواده ها
مدیرعامل جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی پویا شهرستان بروجن گفت:با توجه به گسترش روز افزون و فراگیر شیکه های مجازی واجتماعی و آسیب های اجتماعی ، اخلاقی و خانوادگی ناشی از استفاده ناصحیح و عدم شناخت کامل از این پدیده ، طبق برنامه ریزی انجام شده مقرر است جمعیت با همکاری سایر سازمان های مردم نهاد و ادارت ونهادها  با موضوع آسیب های شبکه های مجازی واجتماعی جهت خانواده ها در طول سال برگزار گردد.

سعید قوامی اظهار داشت: اولین جلسه آموزشی آسیب شناسی فضای مجازی با موضوع امنیت در فضای مجازی و حریم خصوصی در شبکه اجتماعی ویژه خانواده ها با هدف بررسی شبکه های اجتماعی و آسیب ها و راهکار ها آن با دعوت از کارشناس انتظامی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان بروجن ، با حضور تعدادی از خانواده ها برگزار شد.
قوامی هدف از برگزاری این کارگاه را بالا بردن سطح علمی و آگاهی خانواده ها در مقابل تهدیدات دشمنان بویژه تهدیدات نرم، فضای مجازی و راهکارهای مقابله با آسیب های شبکه های اجتماعی بیان کرد.
در ادامه وی گفت: متأسفانه شبکه های ضد اجتماعی موجب ایجاد خلل در بین خانواده ها و مردم شده است و استفاده از این شبکه ها موجب بروز تغییرات رفتاری در اعضای خانواده می شود به گونه ای که امروزه بچه ها بیشتر با بازی های مجازی و کاراکترهای این بازی ها ارتباط و تاثیر پذیری دارند.
قوامی بیان کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یک ابزار و تکنولوژی است اما متفاوت استفاده می‌شود و به همان اندازه که مفید است می‌تواند مضر باشد و همچون چاقوی دولبه است که در صورت غفلت می‌تواند بسیار خطرساز باشد و بهترین راه آگاهسازی و اطلاع رسانی است.
وی با اشاره به برخی آسیب های اجتماعی فضای مجازی گفت: مشغول شدن در شبکه‌های اجتماعی و غرق در فضای مجازی سبب کمرنگ شدن ارتباط کلامی در زندگی های امروز در خانواده ها و زندگی های زناشوئی می‌شود و این موضوع طلاق عاطفی و فاصله گرفتن اعضای خانواده‌ها از همدیگر را رقم می‌زند.
در نظر سنجی پایانی شرکت کنندگان ضمن ابراز رضایت از برگزاری این دوره تصریح نمودند که در این آموزش با تبعات منفی فضای مجازی و سوء استفاده های کاربران از اطلاعات افراد و راهکارهای مقابله با آن، آشنا شدند.


۳۴۰ بازدید


۱۰ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این خبر در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .