پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
روزجهانی بدون دخانیات

31ماه می مصادف با دهم خرداد هرسال در سرتاسر جهان به عنوان روزجهانی بدون دخانیات برگزارمی شود.روزجهانی بدون دخانیات امسال با شعاردخانیات تهدیدی برای توسعه برگزارشد.سازمان بهداشت جهانی از جوامع می خواهد برنامه های پیشگیری از مصرف دخانیات را در اولویت قرار دهند که این امر خود در راستای حمایت از برنامه جامع پیشرفت پایدار تا سال 2030 میلادی است.مردم می توانند با ترک عادت دخانیات یا به دنبال کمک در انجام این کار، در حفظ سلامت خود و همچنین افرادی مانند کودکان، سایر اعضای خانواده و دوستان که در معرض دود دست دوم هستند، کمک کنند که علاوه بر صرفه جویی در هزینه های زندگی، موجب کاهش نابرابری های بهداشتی نیز می شود.
به گزارش روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان استان تهران ،جمعیت همیاران خانه مهرتهرا نپارس با توجه به اینکه کلاسهای آموزشی مستقر در پایگاه سلامت اجتماعی به علت مصادف بودن با ماه مبارک رمضان تعطیل است،در سال جاری آموزشها را به میان محله برده اند.
برای آغاز این برنامه که مصادف با روزجهانی مبارز ه با دخانیات بود کارشناسان جمعیت پس از هماهنگی با رابطین در حسینیه ها ومساجد محل حاضر شدند.از سبک زندگی اسلامی گفتندوتاکیدکردند که کانون خانواده باچهارویژگی محبت ،مشورت ،کرامت ،حرمت واقتدار والدین حفظ می شود. فرزندان همانند بند بازانی  که کج وراست می شوند ممکن است دچار اشتباه شوند ولی سقوط نخواهند کرد.به علت حضور در خانواده سالم  از پس چالشهای پیش روی برخواهند آمد.
قران کریم درسوره تحریم ایه ۶ می فرماید:" قوانفسکم اهلیکم نارا   مردم خود وخانواده خود رااز اتش رذایل اخلاقی نجات بدهید "،آتش حسادتها ،قساوتها ،قضاوتها وتمسخرو...می تواند دامن گیر خانواده ها شود..والدین باید بدانندکه لازم است مراقب  اخلاق ورفتار خود باشند چراکه الگوی عملی فرزندان خود هستند.سپس با تاکید برروزجهانی بدون دخانیات از مضرات دخانیات بویژه قلیان گفتند.
از نیازهای نوجوانان گفتندوبراینکه آنهالازم است برمهارت "نه گفتن "مسلط شوند تاکیدکردند.در پایان جلسات نیزبه سوالات فردی پاسح داده شدودرصورت نیاز افرادبه مراکز تخصصی ارجاع داده شدند.



۱۱۹۲ بازدید


۶ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این خبر در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .