پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
زنان بی سر پناه با ۱۴۸۰ تماس بگیرند
 
زنان بی سرپناه با ۱۴۸۰ تماس بگیرند
 
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی 18خانه امن برای زنان از خانه رانده شده و بی‌سرپناه خبر داد و گفت: زنان بی‌سرپناه یا زنانی که دچار خشونت خانگی می‌شوند می‌توانند با تلفن مشاوره ۱۴۸۰ تماس بگیرند.
 
به نقل از فارس حبیب الله مسعودی فرید گفت: 18 خانه امن در 18 استان کشور برای زنان در معرض خشونت ایجاد می شود تا زنان و دخترانی که مورد خشونت قرار گرفته یا رانده شده از خانه هستند در این خانه ها اسکان یابند.
 
وی افزود: تعدادی از زنان و دختران در جامعه ممکن است از سوی خانواده و دیگر افراد مورد خشونت‌ قرار گیرند در حالی که محلی برای نگهداری آنها وجود نداشته است،به همین دلیل سازمان بهزیستی، برای پناه دادن ، حمایت و توانمندسازی این افراد، محل‌هایی با نام خانه‌های امن را با کمک بخش غیر دولتی ایجاد می‌کند.
 
فرید گفت: بنابراین زنان بی سرپناه می توانند به این خانه ها مراجعه کنند و یا باتماس با شماره تلفن مشاوره 1480، خشونتی که گرفتار آن شده‌اند را اطلاع دهند.
 
فرید با بیان اینکه امکان رصد همه خشونت های خانگی نیست گفت: بسیاری از زنان هستند که دچار خشونت می شوند اما از خدمات بهزیستی بی اطلاعند.
 
وی افزود: 7 درصد تماس‌هایی که به اورژانس اجتماعی می شود مربوط به همسرآزاری است و در مورد فرار از منزل نیز در حال حاضر 21 خانه سلامت که محل اسکان دختران فراری است وجود دارد که در سال گذشته هزار مورد در این خانه‌ها پذیرش شده است.
 
خانه های امن در 18 استان کشور ایجاد می شود که اولین خانه امن در دی ماه امسال در استان خراسان رضوی احداث شد.
 
به گفته مسئولان بهزیستی خانه‌های امن دارای پرسنل و کارکنان زن بوده و در آنجا به زنانی که به هر بهانه ای از جمله نزاع خانوادگی مجبور به بیرون ماندن از خانه خود هستند پناه داده می‌شود.
 
بنابراین زنانی که به هر دلیلی مجبور می‌شوند شب در بیرون از خانه بمانند، می توانند با سامانه 123 اورژانس اجتماعی تماس بگیرند تا در خانه های امن اسکان داده شوند و در استان هایی که خانه های امن وجود ندارد، مراکز اسکان در واحدهای مداخله در بحران اورژانس_اجتماعی به این زنان اقامت می‌دهد.
به امید روزی که هیچ زن و مردی بی سرپناه نباشد...
 


۴۱۰ بازدید


۷ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این خبر در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .