پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
پنجمین جلسه اتاق اندیشه ورزی سازمان های مردم نهاد استان
 
پنجمین جلسه نشست اندیشه ورزی سازمان های مردم نهاد استان تهران در مورخ98/11/19 راس ساعت ۱۰با حضورجمعی ازمدیران عامل سازمان های مردم نهاد استان تهران ،اعضا ی کارگروههای تخصصی  و تیم بازرسی ستاد به مدیریت  آقای ضیایی پور دبیر کمیته توسعه مشارکت های مردمی استان تهران درسالن جلسات شهدای مبارزه باموادمخدر تشکیل شد.
                                                                
دراین نشست مسائل حوزه مشارکت ها و ارائه برنامه های اصلاحی در روند کار مشاركتها در استان موردبررسی قرارگرفت.
آقای ضیایی پور اعلام کردند که درآینده نزدیک شاهد رونمایی سایت منعکس کننده فعالیتهای سمن ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر خواهیم بود.
درتداوم این  جلسه آقای نظری مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدرنیزحضوریافتند و به تبادل نظر با سمن ها و موسسات فعال در حوزه پیشگیری از اعتیاد پرداختند.
                                                           
 درادامه مدیران ومسولین موسسات و سمن ها ضمن شرح بخشی ازمسائل و مشکلات روزافزون خود،به ناهماهنگی محسوس ادارات و سازمان هادرامرمبارزه باموادمخدرپرداختند
فقدان وجودتعریف مشترک ازسازمان های مردم نهاد به عنوان یکی ازموانع عمده درتداوم فعالیت سمن هاموردتاکیدبخش اعظم حضارقرارگرفت . تعددمبادی صادرکنندگان مجوز فعالیت سمن هاووجودمسائل عدیده در تمدیدمجوز یک سمن فعال که اغلب ماهها بطول می انجامد،بخشی ازمباحث مطرح شده بود.ازمسائل عمده  دیگری که بیان شد،موضوع و چگونگی محاسبه و پرداخت مالیات است.باعنایت به اینکه مبنای ساختاری وفعالیت بخش اعظم سمن ها غیر انتفاعی و غیر اقتصادی است،اماکماکان درعمل همانند بنگاه های اقتصادی با آنان برخورد می شود.درادامه مدیران مثال هایی از عدم همکاری چند سازمان را مطرح کردند که مقررگردید مواردهمراه با ا رسال مستندات به دفتر توسعه پیگیری شود.
درپایان آقای نظری ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت های سمن ها تاکید کردند که مطالبه گری بخشی از وظایف اصلی سمن هاست و تاکیدکردند که موسسات باید به این وظیفه خود نگاهی دقیق و موشکافانه داشته باشند.
همچنین پیشنهاد کردند که سمن ها به فعالیت های مشارکتی در مناطق و محلات توجه داشته باشند تا به این ترتیب بتوانند ضمن بهره وری از امکانات یکدیگر ، باقوت وتوانایی بیشتری فعالیت کنند تااینکه بتوانند کارهای بزرگتروچشمگیرتری انجام دهند.
ایشان سپس تصریح وتاکید کردندکه در صورت بروز هر مساله ای با دیگرسازمان ها و نهادها، حتمامراتب را به صورت مکتوب به دفتر مشارکت ها اطلاع دهند تا امکان بررسی و پیگیری آن بوجود بیاید.
                                                     
دراین نشست خانم دکتر قربانپور مدیرعامل همیاران استان تهران ، خانم موسوی مدیرعامل همیاران مهر افسریه و خانم مومن فام رئیس هیات مدیره همیاران خانه مهر نیز حضورداشتند.


۱۱۶۶ بازدید


۱۳ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این خبر در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .