پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
همایش مشاوره ژنتیک و پیشگیری از معلولیت ها در بروجن برگزار شد
محمد رزاری رئیس بهزیستی شهرستان بروجن هدف از برگزاری این جلسه را پراهمیت دانستن دانش ژنتیک در پیشگیری از معلولیت ها و بیماری ها و لزوم نهادینه شدن دانش ژنتیک و اهمیت آن در مراحل مختلف، مخصوصا قبل از ازدواج در جامعه بیان داشت.
رزازی  در ادامه بیان داشت: همکاری سازمان های مردم نهاد در کنار متولیان امر از جمله  آموزش و پرورش، اداره بهزیستی و مرکز بهداشت با انجام آزمایشات ژنتیکی و آگاه سازی، نقش موثری را در کاهش بیماری های ژنتیکی در جامعه ایفا می کند و استفاده از توان روحانیون معزز نیز از طریق آگاه سازی و اطلاع رسانی در راستای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از مشاوره های ژنتیک قبل و بعد از ازدواج می تواند در این زمینه بسیار کارآمد باشد.
رزازی خاطرنشان کرد: با انجام آزمایش های ژنتیک میتوان 50درصد از معلولیت ها را در جامعه کاهش داد و آموزش و پرورش و اداره بهزیستی و سازمان های مردم نهاد می توانند با ارائه آموزش های لازم در رابطه با ژنتیک و آگاه سازی مردم نقش مهمی را در کاهش جامعه معلولین داشته باشند و برگزاری کلاس های کلاس های آموزشی و ضرورت مشاوره های ژنتیکی از طریق دستگاه های بهزیستی، آموزش و پرورش و سازمانهای مردم نهاد می تواند نقش موثری را در کاهش آمار معلولین در جامعه ایفا کند.
رییس اداره بهزیستیبروجن  با بیان این مطلب که حجم بالایی از معلولین جامعه مرتبط با  بیماری های ژنتیک می باشند
وی گفت: با توجه به آمار رو به افزایش جامعه معلولین؛ میطلبد تا  همه مسئولین با اتحاد و انسجام و با آگاه سازی و اطلاع رسانی عمومی در شهرستان از تولد حداقل یک فرزند معلول در جامعه پیشگیری نمایند تا معلولیت را در جامعه به حداقل ممکن برسانیم.
در ادامه این جلسه ,سخنرانی دکتر یعقوبی دکترای بیوتکنولوژی پزشکی و استادیار دانشگاه علوم ،سخنرانی دکتر صادق ولیان مسول فنی آزمایشگاه ژنتیک پزشکی اصفهان-دانشیار گروه ژنتیک دانشگاه اصفهان و جناب آقای مقدس معاون محترم توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی استان چ وب هرکدام توضیحاتی را درباره مسئله مشاوره ژنتیک و انجام آزمایش های ژنتیک قبل، حین و بعد از ازدواج و همچنین قبل از بارداری؛ بیان نمودند و خواستار نهادینه شدن فرهنگ انجام مشاوره ژنتیک در جامعه پرداختند.

جناب آقای مقدس معاون محترم توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی استان چ وب در این همایش با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد داشته و گفت: همکاری پایگاه های همیاران سلامت روان اجتماعی را در راستای برگزاری برنامه های پیشگیری و سلامت روان نقش مهم و موثری را داشته و به عنوان دو بازوی مردمی سازمان بهزیستی بسیار لازم و ضروری دانست و از تمامی کارشناسان و مدیر عاملین سمن های حاضر خواستند در تحقق بخشیدن به این امر تمام سعی خود را عملیاتی نمایند .جناب آقای مقدس تاکید نمودند اگر بخواهیم در جامعه جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی اثر گذار باشیم باید با برنامه ریزی و هدفمند پیش رویم و از پتانسیلها و ظرفیت های موجود یکدیگر به عنوان سازمانهای مردم نهاد بهره مند گردیم.

این همایش به همت اداره بهزیستی شهرستان بروجن ، جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی پویا شهرستان بروجن و کمپین ژنتیک در روز دوشنبه 27 شهریور ماه جاری از ساعت 9 صبح الی 12 در فرهنگسرای بروجن برگزار گردید.


۴۰۵ بازدید


۸ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این خبر در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .