پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
بین دانستن و انجام دادن اغلب شکافی عمیقی وجود دارد

فلسفه کوچینگ این است ،مثبت باشید

فلسفه کوچینگ این است ،مثبت باشید !

به قلم نرگس زمانی

مثبت باشید! این فلسفه کوچینگ است که به ما در تقویت و توسعه تاب آوری هم کمک میکند از راه و مسیری مثبت میتوانیم بر چالش های منفی غلبه کنیم بین دانستن و انجام دادن هم اغلب شکافی عمیقی وجود دارد کوچینگ هدایت و حمایت مثبتی است که که دانایی را تقویت و اقدام موثر را هدایت میکند

از راه و مسیری مثبت میتوانیم بر چالش های منفی غلبه کنیم بین دانستن و انجام دادن هم اغلب شکافی عمیقی وجود دارد کوچینگ هدایت و حمایت مثبتی است که که دانایی را تقویت و اقدام موثر را هدایت میکند

برای آندسته از کسانی که در عرصه کوچینگ به دیگران کمک می کنند تا زندگیشان را به سمت بهتر شدن تغییر دهند، داشتن چشم انداز مثبت بسیار ضروری است.  لی کالان و جولی دیویس کالان این واقعیت را روشن می­کنند که ذهن آگاهی و عادتهای مثبت کوچینگ برای اینکه ما بتوانیم تاثیر بهتری روی مراجعین داشته باشیم و از رسیدن به نتیجه و روابط بهتر با مراجعین لذت بیشتری ببریم، بسیاراهمیت دارد .


ما امروزه، با همه فشارهای زندگی و کار، نسبت به هر زمان دیگری زندگی شلوغ تر و سخت تری داریم.  این یک واقعیت است گاهی اوقات زندگی می تواند دشوار باشد، چیزهایی اتفاق می­افتد که ما  دوست نداریم و ما را ناراحت میکند. بعنوان یک کوچ، اگر خود شما زندگی سالم و شادی نداشته باشید حس درونی شما تأثیر بسیار مضری بر تیم شما دارد. زیرا در این صورت چگونه می توانید از تیم خود انتظار سلامت و شادابی داشته باشید؟

مثبت باشید! این فلسفه کوچینگ است که به ما در تقویت و توسعه تاب آوری هم کمک میکند از راه و مسیری مثبت میتوانیم بر چالش های منفی غلبه کنیم.

ما بخوبی میدانم که هیچ تسکین و تغییری برای گذشته وجود ندارد پر واضح است که الان هم نمیتوان چیزی را تغییر داد. پس برای خلق آینده ای روشن تلاش خواهیم کرد.

ما بخوبی میدانیم بین دانستن و انجام دادن هم اغلب شکافی عمیقی وجود دارد کوچینگ هدایت و حمایت مثبتی است که که دانایی را تقویت و اقدام موثر را هدایت میکند تعهد و تمایل به کوچینگ تمایل به سرمایه گذاری است سرمایه گذاری ویژه ای که نتایجی درخشان بر عهده دارد حتی در مدیریت و علوم سازمانی هم این موضوع مصداق دارد چرا که وجه تمایز و رقابتی سازمان در نهایت منایع انسانی تعیین میکند.
این برخورداری از کوچینگ و هدایت توانایی هایست که سازمان را به سود میرساند این کوچینگ و مسیر مثبت است که توانایی و تاب آوری سازمان توسعه میدهدنگرش مثبت باعث واکنش زنجیره ای افکار ، رویدادها و نتایج مثبت می شود.  این یک کاتالیزور است و جرقه می زند و ناگهان نتایج غیر معمولی را به بار می آورد.

کوچینگ مثبت یک رویکرد ساده نیست.  برعکس ، از عقاید و نگرش های خاصی در مورد پویایی و عملکرد انسان برای غلبه بر چالش ها و کسب نتایج مطلوب استفاده می کند.

  کوچینگ مثبت منجر به:

  • تلاش شما را متمرکز تر میکند و انرژی روحی و جسمی کمتری هدر می دهید زیرا شما و تیمتان نتایج و انتظارات مشابهی را دنبال میکنید.
  • تیم شما تصمیمیات بهتری میگیرند زیرا بسیارفعال و هدفمند هستند.
  • تیم شما بر رفتار و نوآوری هایش مالکیت بیشتری دارد زیرا دائما در تلاش است تا راه حل های جدید پیدا کند.
  • تیم شما مسئولیت پذیری و در نتیجه پاسخگویی بهتری دارد زیرا عملکرد شخصی خود را می شناسد.
  • اعضای تیم شما تعهد و همکاری عمیق تری نسبت به هم دارند دلیل اینکه تیم شما احساس قدردانی و ارزشمند بودن میکند



 منبع : خانه تاب آوری



۲۰۷ بازدید


۰ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این مقاله در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .