پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
انواع سه گانه اختلافات زناشویی کدام است ؟
طول عمر یک رابطه در درجه اول به نحوه برخورد و حل این اختلافات بستگی دارد.
سه دلیل اختلافات زناشویی و مشاجره همسران و راهبردهای پژوهشی برای حل مؤثر آنها را در این مطلب مرور خواهیم کرد

تعارض در هر رابطه ای اجتناب ناپذیر است، چه در مورد مسائل قدیمی مانند پول و رابطه جنسی باشد و چه مسائل معاصر مانند استفاده از رسانه های اجتماعی و اوقات فراغت. با این حال، طول عمر یک رابطه در درجه اول به نحوه برخورد و حل این تعارضات بستگی دارد.
در واقع، درجه معینی از دعوا نه تنها اجتناب‌ناپذیر است، بلکه اگر به زوج‌ها کمک کند تا مسائل زمینه‌ای رابطه را حل کنند، می‌تواند مفید باشد. اجتناب از تعارض و سرکوب افکار و احساسات می تواند منجر به مشکلاتی مانند رنجش و در نهایت شکست در ارتباطات شود.
شناخت موضوعات مشاجره به همسران کمک می کند تا راه حل های قابل قبولی را پیدا کنند که هماهنگی را در یک رابطه حفظ کند.
در این مطلب به سه دلیل متداول مشاجره همسران و راهبردهای پژوهشی برای حل مؤثر آنها می‌پردازیم.

مشاجره بر سر امور مالی
یک مطالعه منتشر شده در Family Relations نشان داد که در حالی که پول تنها عامل ۱۹ درصد تعارضات در روابط است، اما مشاجرات بر سر پول و امور مالی در مقایسه با مسائل غیر پولی «فراگیرتر، مشکل‌سازتر و تکراری‌تر» هستند. این درگیری‌ها نیز علیرغم تلاش‌های بیشتر برای حل مشکل، حل نشده باقی می‌مانند.

محتمل ترین دلیلی که پول به شهرت بدی می رسد این است که پول به شدت با احساس قدرت فردی و استقلال مرتبط است.
مطالعه اخیر که در مجله Journal of Consumer Research منتشر شد، به پادزهری برای چنین ساییدگی هایی که به دلیل مسائل مالی در روابط ایجاد می شود اشاره می کند. این مطالعه توصیه می‌کند که زوج‌ها امور مالی خود را ادغام کنند تا از کاهش کیفیت رابطه در طول زمان محافظت کنند.

یافته‌ها سه دلیل بالقوه را نشان می‌دهند که چرا ادغام منابع مالی منجر به نتایج مثبت در رابطه می‌شود:

  1. حساب‌های مشترک شرکا را ترغیب می‌کنند که چگونه خریدهای خود را برای یکدیگر توجیه کنند، که منجر به کاهش تضاد و رفاه مالی بهتر می‌شود.
    شفافیت ایجاد شده با افتتاح حساب مشترک می تواند به شرکا اجازه دهد تا اولویت های یکدیگر را بهتر درک کنند و اهداف مالی خود را هماهنگ کنند.
    ادغام پول در یک حساب مشترک می تواند حس یکپارچگی ایجاد کند و پویایی “پول شما” در مقابل “پول من” را از بین ببرد.

گفتگوهای باز در حین پیمایش این تغییرات حیاتی است. نویسنده اصلی مقاله، جنی اولسون (Jenny Olson) از دانشگاه ایندیانا، پیشنهاد می کند:

  • کسانی که به تازگی نامزد شده اند یا تازه ازدواج کرده اند، معمولاً هنگام ترکیب امور مالی خود با سردرگمی مواجه می شوند. آنها باید گفتگوهای مداوم داشته باشند تا هزینه ها و مزایای ساختارهای مختلف حساب های بانکی را بسنجند و با نیازها و چالش های در حال تحول سازگار شوند.
    برای مدیریت موثر مسائل مالی، اختصاص زمانی منظم و مشخص جهت صحبت کردن در این خصوص می تواند نقشی حیاتی داشته باشد. این مکالمات برنامه ریزی شده به شرکا اجازه می دهد تا خود را آماده کنند و از تصمیم گیری ها یا بحث های مالی غیرمنتظره خودداری کنند.

مشاجرات جنسی
صمیمیت جنسی در بسیاری از روابط عاشقانه نقش حیاتی ایفا می کند و تفاوت در خواسته ها و نیازها اغلب می تواند منجر به نارضایتی و اختلاف شود.
به عنوان مثال، مطالعه اخیر منتشر شده در مجله Psychology and Sexuality نشان می دهد، مردانی که به شدت به باورهای سنتی نقش جنسیتی پایبند هستند و کلیشه های مربوط به تمایلات جنسی مردانه را تایید می کنند، ممکن است بیشتر مستعد درگیر شدن در تبعیت جنسی باشند که شامل فعالیت جنسی توافقی اما ناخواسته است.
این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که فردی به دلایل نوع دوستانه، مانند برآوردن نیازهای شریک زندگی خود یا به دلیل احترام به هنجارهای برقرار شده رابطه، درگیر اعمال جنسی می شود.
برای خنثی کردن استدلال‌های ناشی از نارضایتی جنسی، تحقیقات منتشر شده در Sexual and Relationship Therapy نشان می‌دهد که زوج‌هایی که ذهن آگاهی جنسی را در اتاق خواب قرار می‌دهند، ارتباط جنسی معتبری دارند که می‌تواند تجربه لذت و معنا را در زندگی جنسی آنها افزایش دهد.

هرج و مرج از کارهای خانگی
تقسیم کارهای خانه به دلیل عدم تعادل در مسئولیت ها و تفاوت در استانداردهای نظافت می تواند باعث درگیری بین زوجین شود. در حالی که یکی از شرکای زندگی کمک کمتری می کند، شریک دیگر ممکن است خود را تحت فشار کاری احساس کند و این منجر به احساس بی انصافی و رنجش می شود.
مطالعه منتشر شده در Archives of Sexual Behavior نشان می دهد که چگونه تقسیم نابرابر کار خانگی می تواند میل جنسی پایین را در زنان توضیح دهد. یافته های این مطالعه نشان می دهد، زنانی که در مقایسه با شریک زندگی خود سهم بیشتری از کارهای خانه را بر عهده می گیرند، کاهش میل جنسی را تجربه می کنند.
این زنان احتمال بیشتری داشت که تقسیم کار را ناعادلانه درک کنند و شریک زندگی خود را وابسته به خود بدانند، که هر دو با سطوح پایین‌تری از میل جنسی همراه بودند.

برای پرداختن به این موضوع به طور فعال، تحقیقات نشان می دهد که شما باید:

  • حوزه‌های نابرابری را شناسایی کنید و راه‌هایی را در خصوص ایجاد تغییراتی که حمایت بیشتری برای شریک زندگی‌ شما ایجاد می‌کند، بررسی کنید.
    به شریک زندگی خود بگویید که می خواهید راه هایی را برای کاهش بار کاری او در خانه پیدا کنند.
    با ترویج رویکرد کار گروهی در انجام کارهای خانه، نقش های جنسیتی سنتی را به چالش بکشید. با نشان دادن تعهد خود به تقسیم وظایف خانگی، ممکن است در سایر جنبه های رابطه خود، از جمله زندگی جنسی، پیشرفت هایی را تجربه کنید. به عنوان مثال، مطالعه منتشر شده در Journal of Family Psychology نشان داد، زمانی که شرکای مرد شروع به مشارکت منصفانه در کارهای خانه کردند، زوج‌ها برخوردهای جنسی مکرر را تجربه کردند و هر دو شریک رضایت جنسی بالاتری را گزارش کردند.

     

نتیجه
تعارض ها بخش طبیعی هر رابطه ای هستند. درک دلایل اساسی پشت اصطکاک رابطه می تواند شما را به سمت حل و فصل راهنمایی کند. هنگام بروز اختلاف، به یاد داشته باشید که با همدلی به شریک زندگی خود نزدیک شوید، واقعاً به حرف یکدیگر گوش دهید و برای یافتن مصالحه آماده باشید.همچنین، به خاطر داشته باشید که به طور کلی اجتناب از درگیری نمی‌تواند دستاوردی برای رابطه شما داشته باشد، بلکه نحوه برخورد شما با تعارضات است که شادی و موفقیت رابطه شما را شکل می دهد.



۲۸۹ بازدید


۱۰ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این مقاله در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .