پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
تمرین خود مراقبتی چیست و چگونه میتوان مراقبت از خود را آموخت ؟
خود مراقبتی و تاب آوری را تمرین کنید
زندگی مسیری است که ما را با چالش‌ها و شکست‌های غیرمنتظره‌ای مواجه می‌کند و باعث می‌شود ما احساس گمشدگی و شکستگی کنیم.

خود مراقبتی و تاب آوری را تمرین کنید زندگی مسیری است که ما را با چالش‌ها و شکست‌های غیرمنتظره‌ای مواجه می‌کند و باعث می‌شود ما احساس گمشدگی و شکستگی کنیم مراقبت از خود و  تاب آوری را تمرین کنید

خواه از دست دادن یک عزیز، رابطه شکست خورده، شکست شغلی یا هر تغییر مهم دیگری در زندگی باشد، یافتن امید و جهت در میان آوار می تواند دشوار باشد. با این حال، در هر پایانی فرصتی برای شروعی جدید و تاب آوری نهفته است.

این روند به روال زیر است:
تصدیق و اندوهگین شدن. هنگامی که با ضررهای قابل توجهی روبرو می شوید، بسیار مهم است که ضرر را بپذیرید و به خود اجازه دهید غمگین شوید. به خود اجازه دهید تا احساساتی را که به وجود می آیند را احساس کنید و درک کنید که بهبودی زمان می برد. با احترام گذاشتن به احساسات خود، فضایی برای رشد و انعطاف پذیری ایجاد می کنید.
خود بازتابی. زمانی را به فکر کردن در مورد زندگی از دست داده اختصاص دهید و درس هایی را که می توانید از آن بیاموزید شناسایی کنید. چه جنبه هایی باعث شادی شما شد؟ چه عواملی باعث سقوط شد؟ با به دست آوردن بینش در مورد تجربیات گذشته خود، می توانید تصمیمات آگاهانه تری در مورد آینده ای که می خواهید بسازید بگیرید.
علایق خود را دوباره کشف کنید. در فعالیت هایی شرکت کنید که به شما شادی می بخشد و اشتیاق شما را دوباره شعله ور می کند. سرگرمی ها یا علایقی که همیشه به شما احساس سرزندگی می دهند چیست؟ با برقراری ارتباط مجدد با این فعالیت‌ها، می‌توانید حس هدف را دوباره کشف کنید و راه‌های جدیدی برای رشد خود پیدا کنید.
ارزش ها و اولویت های خود را مشخص کنید. از این فرصت برای ارزیابی مجدد ارزش ها و اولویت های خود در زندگی استفاده کنید. چه چیزی واقعا برای شما مهم است؟ باورهای اصلی شما چیست؟ با همسو کردن اعمال و انتخاب های خود با ارزش های خود، می توانید زندگی ای بسازید که احساس واقعی تر و رضایت بخش تری داشته باشید.
اهداف واضح تعیین کنید. ساختن زندگی مورد علاقه شما مستلزم تعیین اهداف واضح و قابل دستیابی است. با تقسیم چشم انداز بلند مدت خود به مراحل کوچکتر و قابل کنترل شروع کنید. نقاط عطف را در طول مسیر برای پیگیری پیشرفت خود ایجاد کنید و انگیزه خود را حفظ کنید. به یاد داشته باشید که هر دستاوردی را قدر بدانید، مهم نیست چقدر کوچک باشد.
روابط اجتماعی خود را تقویت کنید. اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که شما را بالا می برند و حمایت می کنند. به دنبال دوستان، خانواده یا حتی گروه‌هایی باشید که می‌توانند در طول این فرآیند بازسازی، شما را تشویق کنند. به اشتراک گذاشتن تجربیات و یادگیری از دیگران می تواند در شکل دادن به مسیر جدید شما بسیار ارزشمند باشد.
تغییر و سازگاری را در آغوش بگیرید. زندگی سیال است و همانطور که زندگی جدید خود را می سازید، برای تغییر باز باشید و سازگاری را در آغوش بگیرید. گاهی اوقات ممکن است فرصت ها یا چالش های غیرمنتظره ای به وجود بیایند و توانایی شما برای سازگاری بسیار مهم خواهد بود. همانطور که در مسیر زندگی خود به جلو حرکت می کنید، منعطف باشید و ذهن خود را باز نگه دارید.
مراقبت از خود و  تاب آوری را تمرین کنید. مراقبت از خود در طول فرآیند بازسازی ضروری است. با پرورش سلامت جسمی، ذهنی و عاطفی خود، مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید. با پرورش ذهنیت مثبت، تمرین قدردانی و درس گرفتن از شکست‌ها، تاب آوری را توسعه دهید.
در صورت نیاز به دنبال کمک حرفه ای باشید. اگر در تلاش برای حرکت به جلو با مشکلات سرسختی روبرو شدید یا احساسات شدیدی را تجربه کردید، به دنبال کمک حرفه ای باشید. درمانگران یا مشاوران می توانند راهنمایی، پشتیبانی و ابزارهایی را برای کمک به شما در عبور از مراحل دشوار ارائه دهند.
سفر را در آغوش بگیرید. به یاد داشته باشید که ساختن زندگی ای که دوست دارید یک سفر است، نه یک مقصد. فرآیند خودیابی و رشد را در آغوش بگیرید. هنگام عبور از پستی و بلندی ها با خود صبور و دلسوز باشید. هر قدمی که برمی دارید، شما را به ایجاد زندگی ای که واقعاً با رویاها و خواسته های شما همسو باشد، نزدیک تر می کند.
 


۱۷۵ بازدید


۰ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این مقاله در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .