پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
چرا سال هفتم ازدواج مهم است ؟
مطالعاتی که نشان داده اند خیانت و طلاق در سال هفتم ازدواج بیشتر است چگونه در کاهش نرخ خیانت کمک میکند ؟

آیا خیانت و طلاق در سال هفتم ازدواج بیشتر است؟
طلاق پس از رسیدن احتمال خیانت به اوج خود شروع می شود.
شانس خیانت در طول زمان تغییر می کند مطالعاتی که نشان داده اند خیانت و طلاق در سال هفتم ازدواج بیشتر است چگونه در کاهش نرخ خیانت کمک می‌کند؟ برانگیختگی هفت ساله به این باور عمومی اشاره دارد که پویایی زناشویی پس از حدود هفت سال زندگی مشترک از بین می رود. در این مرحله، تصور می شود که تمایل به خیانت و یا طلاق افزایش می یابد.
این ایده از سال 1955 زمانی که فیلمی با بازی مرلین مونرو این مفهوم را بررسی کرد، مورد استفاده قرار گرفت.
اما آیا حقیقتی در این مفهوم وجود دارد، یا این فقط داستانی هالیوودی است؟ در این مطلب نگاهی به داده ها داریم.
از نقطه نظر خیانت، تحقیقات نشان می‌دهد که پس از گذشت هفت سال از زندگی مشترک، احتمال اینکه افراد مرتکب خیانت شوند زیاد است افکار خیانت در ازدواج های میانی افزایش می یابد

در مطالعه‌ای که در Journal of  S e x  Research منتشر شد، 313 بزرگسال (به طور متوسط 32 تا 33 سال) مورد بررسی قرار گرفتند که همگی حداقل یک سال از ازدواج‌شان می‌گذشت. از شرکت کنندگان در مورد احتمال درگیر شدن در خیانت پرسیده شد و محققان به چگونگی ارتباط خیانت با طول مدت ازدواج پرداختند.

شرکت کنندگان به سه گروه تقسیم شدند: ازدواج‌های کوتاه مدت (کمتر از پنج سال)، متوسط (شش تا 10 سال)، و ازدواج‌های بلند مدت (11 سال یا بیشتر).

گروهی که بیشترین احتمال خیانت را گزارش کرد، گروه بلندمدت بود. گروه کوتاه مدت کمترین احتمال را گزارش کردند و گروه میانی نیز در بین آنها قرار گرفت. هر چه مدت بیشتری از ازدواج بگذرد، احتمال بیشتری وجود دارد که شرکای عاطفی به خیانت فکر کنند.


با این حال، این الگو برای مردان و زنان کمی متفاوت بود. به طور خاص، برای مردان، احتمال خیانت با طولانی‌تر شدن زندگی مشترک بیشتر می‌شد (این همان چیزی است که دانشمندان به عنوان اثر خطی از آن یاد می‌کنند). اگرچه برای زنان، این تأثیر منحنی بود، اما زنان بیشترین احتمال خیانت را در ازدواج‌های میان‌مدت گزارش کردند و احتمال خیانت در ازدواج‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت کمتر بود.

به طور خلاصه، این مطالعه نشان می‌دهد که هم مردان و هم زنان به اصطلاح خارش هفت ساله مبتلا می‌شوند. با این حال، به نظر می رسد در نهایت برای زنان می‌تواند بیشتر اتفاق بیافتد.

البته، این مطالعه بر اساس احتمالات انجام شده است و قطعیتی در آن وجود ندارد. با این حال، داده‌هایی که به نرخ واقعی خیانت می‌پردازند، این یافته‌ها را تأیید می‌کنند.

افزایش نرخ واقعی خیانت در سال هفتم ازدواج
مطالعه ای که در Journal of Marriage and Family منتشر شد، نشان داد که چه زمانی خیانت در ازدواج بیشتر اتفاق می افتد. نتایج نشان داد که برای زنان، شانس خیانت آن‌ها در سال هفتم ازدواج بالاتر بود، اما پس از آن به طور پیوسته کاهش یافت. (در واقع، خیانت در میان زنانی که 20 تا 30 سال ازدواج کرده بودند، عملاً وجود نداشت.)

در مقابل، مردان نیز در حدود سال هفتم میزان بالایی از خیانت را داشتند که تا حدود سال 18 کاهش یافت و در آن زمان دوباره شروع به افزایش کرد. در واقع، مردانی که 30 سال یا بیشتر ازدواج کرده بودند، بالاترین احتمال خیانت را داشتند (حتی بیشتر از مردانی که « ازدواجی هفت ساله» داشتند).

این نشان می دهد که الگوی مردان در نهایت کاملاً خطی نیست و دارای نوسان می‌باشد به نظر می‌رسد که هم مردان و هم زنان دچار خارش هفت ساله می شوند، اما به نظر می رسد مردان بعداز 30 سال سابقه تاهل باز هم ممکن است به خیانت می شوند!.


بیشتر طلاق ها بعد از هفت سالگی اتفاق می افتد
یکی از شواهد نهایی که ارزش بررسی دارد این است که چه زمانی طلاق بیشتر اتفاق می‌افتد. داده ها نشان می دهد که میانگین طول ازدواج قبل از طلاق حدود هشت سال است.

این به خوبی با داده های خیانت فوق الذکر مطابقت دارد: طلاق درست پس از رسیدن احتمال خیانت به اوج خود شروع می شود.


در پایان
هشدار در خصوص یافته‌ها: ماهیت داده‌ها تمایز بین تأثیرات سن در مقابل نسل را دشوار می کند. به عنوان مثال، در حالی که میزان خیانت گزارش شده در میان زنان مسن نادر است، اما مشخص نیست که آیا زنان مسن کمتر خیانت می‌کنند یا اینکه احتمال کمتری دارد این رفتار را گزارش کنند. برای نتیجه‌گیری دقیق تر در مورد اینکه چگونه شانس خیانت در طول زمان تغییر می کند، نیاز به طرح طولی می‌باشد تا به ما اطمینان بیشتری بدهد.

و در نهایت، سؤال بزرگی که هیچ یک از این مطالعات مستقیماً به آن پاسخ نمی‌دهند این است که “چرا؟”. چه چیز خاصی در مورد سال هفتم وجود دارد؟ ما فقط می توانیم حدس بزنیم. برخی استدلال می‌کنند که این به این دلیل است که انسان‌ها فقط در الگوهای هفت ساله حرکت می‌کنند (به هر حال، این میانگین مدت زمانی است که افراد خودروهای خود را نگه می‌دارند).

با این حال، توضیح ساده تر این است که مرحله ماه عسل به پایان رسیده و اختلافات شروع شده است. هنگامی که ما از دیدن شریک زندگی خود برانگیخته نمی‌شویم و ویژگی های خوب او برایمان کم رنگ می‌شود، باید تصمیم بگیریم که آیا اختلافات ما حل نشدنی است یا می توانیم آنها را بپذیریم و برای تجدید حیات و آغازی دوباره اقدام کنیم. علاقه مندان به مطالعه بیشتر میتوانند تاب آوری زنان خیانت دیده را هم مطالعه نمایند .



۲۹۱ بازدید


۱ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این مقاله در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .