پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
کیمیاگر

تهیه و تنظیم :صدیقه خسروانی 

مطالعه یک مهارت شیرین است. کتاب خواندن به شما کمک می کند به ذهن بزرگترین فیلسوف ها، دانشمندها، ریاضیدان ها و بروید هرآنچه در آن اتفاق می افتد را ببینید.
 پائولو کوئلیو از این دست افراد است که می ارزد با خواندن کتابی از وی به ذهنش سفر کرد و افکار رنگارنگ از جنس مردم عادی را لمس کرد و با یک داستان آنچنان جذاب درگیر شد که نخواهید آنجا را ترک کنید
بیایید باهم به کیمیاگر او سفری داشته باشیم.

1)همه ما «کیمیاگر» زندگی خودمان هستیم و قدرت ساختن آینده مان را داریم؛
کیمیاگر یعنی کسی که میتواند ماهیت چیزی را تغییر بدهد یا از طریق اقدامات جادویی چیزی خلق کند مثل من، مثل شما، مثل هرکسی که در اطراف تان می شناسید.
به نظر شما ساختن رویایی که در ذهن تان است به صورت واقعی چیزی از جادو کم دارد؟ چند نفر در سطح دنیا توانستند به هرآنچه در ذهن شان است جامه عمل بپوشانند و در دنیای واقعی خلق شان کنند؟ بله خیلی کم هستند.
خیلی کم هستند؛ اما هستند. وقتی می دانیم که  چنین افرادی هستندپس می توانیم باور داشته باشیم که ممکن است. از این فرصت و قدرت درونی تان استفاده کنید. شما قدرت خلق آینده تان را دارید.

2)بعضی وقت ها هرآنچه را که دنبالش می گردید، همان جایی است که شروع کرده اید اما خبر ندارید و آنقدر ذهن تان را از اطلاعات بیهوده پر کرده اید که حتی چیزهایی که در برابرتان هستند را هم نمی توانید ببینید.
اکثر اوقات در سفرمان به مقصد موفقیت، برایمان پیش می آید که متوجه شویم هرآنچه که به دنبالش بودیم و سخت برای بدست آوردنش تلاش می کردیم همان جایی بوده که شروع کردیماز اول بوده اما ما تازه کشف اش کردیم.
همه مان هرآنچه را که می خواهیم، در وجودمان داریم اما یادمان می رود، کم بین هستیم و اکثرمان منفی نگر هستیم و فرصت هایی که داریم را قدر نمی دانیم. اگر تصمیم گرفته اید موفق شوید و به تصمیم تان متعهد هستید، بدانید که شما قبل از بدست آوردن موفقیت در دنیای مادی، در ذهن تان موفق شدید.

3) باید 
ماموریت شما در زندگی مهم ترین دغدغه فکری تان باشد .
شاید مانند
سانتیاگوی داستان کیمیاگر گنجی به شمادر خواب الهام نشده باشد ؛ اما مطمئن باشید گنجی بارها با ارزش تر برای شما در این دنیا وجود دارد که باید به دنبالش بروید.
گنجی که فقط برای شماست و هیچکس دیگری نمی تواند به آن دست پیدا کند به جز شما !
این گنج شاید مادی نباشد اما زندگی میلیون ها نفر را در دنیا تغییر بدهد. گنج آلکساندر فلیمینگ، کشف پنیسیلین بود، گنج توماس ادیسون اختراع لامپ بود، گنج ماری کوری کشف رادیوم بود، گنج استیو جابز وارد کردن تکنولوژی ساده در زندگی انسان های عصر امروز بود
بی شمارمند افرادی که به دنبال گنج شان رفتند و به دنبال آن پول و ثروت و شهرت نیز به زندگی شان سرازیر شد. ماموریت شما چیست؟ چه چیزی وجود دارد که آنقدر برای شما جذاب و دلربا باشد که بدانید می توانید بدست آورید و با کوهی از طلا معامله اش نکنید؟
آیا این ماموریت کوچکی است؟ خیر
آیا این ماموریت غیرممکن است و باید یک ابرانسان باشید تا انجامش دهید؟ خیر
آیا شما هم می توانید ماموریتی مهم در زندگی داشته باشید؟ بله..
از همین امروز ماموریت خودتان را دنبال کنید.
ماموریت شما نمی تواند از جنس پول باشد، «من می خواهم ثروتمند شوم» یک ماموریت نیست. ماموریت شما باید از جنس عشق و علاقه شما باشد. چیزی که حتی اگر بدانید پول به شما داده نمی شود هم حاضر باشید برای بدست آوردنش کار کنید.

4)مسیر مهم است، مقصد فقط یک بهانه است.
مقصد را فراموش کنید، مقصد یک چشم انداز است. شما زمان زیادی نمی توانید در مقصد باقی بمانید، اما زمان زیادی را در مسیر سپری می کنید.
مسیر مهم تر است چون زندگی شما، مسیرهایی هستند که سپری می کنید نه مقصدهایی که به آن  رسیده اید. شما به هر مقصدی برسید، مقصدی جذاب تر پیدا خواهید کرد، در هر مقصد هم باشید پس از مدتی راکد ماندن دلزده می شوید، اما در طول مسیر اگر مسیر عشق و علاقه تان باشید شما خسته نمی شوید چون در حرکت اید و در حالی که از زندگی لذت می برید به سمت چیزهایی که دوست دارید در حرکت اید.

5)مانع ها منتظر شما هستند.
مانع ها همان چیزهایی هستند که می خواهند بدانند «آیا شما واقعاً می خواهید به مقصد برسید؟» یا فقط علاقه دارید و بدتان نمی آید آنجا باشید؟
نفر اول و بهترین بودن مقصد ارزشمندی است. کسانی می توانند در این مقصد باشند که لیاقت آنرا داشته باشند و قبلا بهای آنرا با تلاش، امیدواری و پایبندی به تعهداتشان پرداخت کرده باشند.
اگر مقصد ارزشمندی را هدف گرفتید، باید بدانید موانع زیادی بر سر راه تان خواهد بود که برای عبور از آنها نباید کم کاری کنید و به هر نحوی شده برای رسیدن به رویاهایتان با آنها بجنگید و عبور کنید.
به قول هنری فورد، موسس اولین شرکت تولید کننده انبوه اتومبیل «موانع، آن چیزهایی هستند که وقتی چشم از اهداف تان برمی دارید در برابرتان ظاهر می شوند»
پس، از موانع و مشکلات راه اهداف و رویاهایتان فرار نکنید. بدانید آنها آنجا هستند که بسیاری دیگر را که به اندازه شما رویایشان برایشان ارزشمند نیست را اجازه ندهند به رویاشان برسند و مقصد را برای شما که سخت تلاش می کنید تا به آنجا برسید، خلوت نگه دارند.
 
 


۲۹۲۸ بازدید


۱۳ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این مقاله در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .