پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
آموزش های کیلویی در باب مهارت های زندگی و ازدواج و قوانین من درآوردی موفقیت و شیوه سبک زندگی سالم

‍ آموزش های کیلویی در باب مهارت های زندگی و ازدواج و قوانین من درآوردی موفقیت و شیوه سبک زندگی سالم

اخیرا یکی از راه‌های درآمدزایی دلالان افسردگی و بیکاری مردم، برگزاری همایش‌هایی با دعوت از افراد بدون تخصص علمی است که در حضوری چندساعته مبالغی بابت بیان حرفهای غیر تخصصی دریافت می‌کنند.

متاسفانه در صدور مجوز چنین همایشهای تخصصی، ارگانها و ادارات مرتبط هیچ نظارتی ندارند و مجوز برای برگزاری این همایش‌ها و نشست ها صادر می شود

اخیرا در فضای مجازی تبلیغاتی از حضور کسانی بعنوان مدرس، محقق، استاد و پژوهشگر منتشر شده که تشویق به حضور در کلاس‌ها و همایش ها کاملا که یک کار تخصصی روانشناسی است، قابل توجه می‌باشد.

معمول است ابتدا فرد استادیار می‌شود سپس دانشیار و در آخر برخی استاد می‌شوند و مشخص نیست چگونه یک دانشجوی کارشناسی یا یک کارشناس معمولی لقب استاد را یدک می‌کشد؟!

بد نیست بدانید که بحث مهارت های زندگی و آموزش های حیطه ازدواج و بازسازی پس از طلاق کاملا در حوزه تخصصی روانشناسی و مشاوره خانواده جای دارد و یک کارشناس روانشناسی نمی‌تواند در این حوزه ورود کند. چه برسد به کارشناس رشته های فنی ،تاریخ و جعرافیا و حقوق یا ادبیات  و .....

بعنوان مثال در حوزه درمان حتما باید یک کارشناس ارشد روانشناسی آنهم با مجوز ورود نماید حال چگونه است که یک کسی که چند کتاب موفقیت از نویسنده هایی که خود روانشناس نیستند و دلال راه موفقیت و جذب و... هستند. با این حجم گسترده تبلیغاتی مدرس یا استاد یک کلاس آموزشی همایش می‌شود؟!!! صرفا به سبب نوع بیان و ایجاد فان در کلاس ها

اینگونه همایش‌ها به ناندانی و منبع درآمد برای شرکت ها تبدیل شده است که نه تنها کار تخصصی در آن انجام نگرفته بلکه بعضا نیز راهکارهای غیر علمی ارائه داده و آسیب‌زا هستند که امیدواریم ارگانهای مربوطه از جمله دفتر مشاوره و روانشناختی بهزیستی به این مهم ورود نمایند.

چرا در صدور مجوزهای کیلویی ادارات  توجهی به تخصص نمی شود؟!

آیا نهادها با دفتر مشاوره و روانشناسی بهزیستی یا سازمان روانشناسی در خصوص صدور چنین مجوزی مشورت کرده اند؟

مگر اینکه نهاد ها صرفا بدنبال بالابردن بیلان کاری خود باشند.

چرا سازمان نظام روانشناسی و اداره کل بهزیستی  (( بزودی به عملکرد این نهاد ها خواهیم پرداخت )) در این خصوص سکوت کرده اند!!!!

sedasalamat@ @asib_kermanshah

 



۲۸۷ بازدید


۰ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این خبر در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .