پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
مدرسه امید مکتبی برای پرورش و تقویت تاب آوری منتشر شد

مدرسه امید اثر دکتر کاتلین پیجبورد است.

مدرسه امید مکتبی برای پرورش و تقویت تاب آوری توسط خانه تاب آوری منتشر شد.

کترین بیچبورد آموزشگر، نویسنده و محقق روانشناسی مثبت است.

کتاب مدرسه امید توسط نرگس زمانی  و دکتر محمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب آوری ایران منتشر شده است.

اصل و اساس مدرسه امید توسعه تاب آوری در مدارس و مقابله با آسیب و اضطراب دانش آموزان در مدارس است.

در دنیای پرچالش امروز،بهباشی و سلامت روان با مشکلاتی نظیر تروما و اضطراب دست به گریبان است.

این کتاب بعنوان مکتب و مدرسه ای برای امید” دریچه‌ای نو به این مسائل می‌گشاید و نشان می‌دهد که این چالش‌ها می‌توانند فرصتی برای رشد و توسعه تاب‌آوری باشند.

این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند تا تجربیات آسیب‌زا و اضطراب را نه به عنوان مانع، بلکه به عنوان پله‌هایی برای پیشرفت شخصی بنگرند. ” مدرسه امید” با ارائه راهکارهایی برای بازسازی روایت‌های شخصی، به افراد کمک می‌کند تا تغییرات معناداری در زندگی خود ایجاد کنند.

این کتاب بر این باور است که ریشه تاب‌آوری در خاک امید نهفته است و با پرورش این امید، می‌توان در برابر سختی‌ها ایستاد و به سوی فردایی روشن‌تر گام برداشت.
اگر به دنبال راهی برای غلبه بر چالش‌های سلامت روان و تبدیل آن‌ها به فرصتی برای رشد هستید، کتابی که پیش روی شماست می‌تواند راهنمای شما باشد.

آموزش امیدواری و تاب‌آوری به عنوان دو عامل کلیدی در شکل‌دهی به سرنوشت فردی و اجتماعی، نقشی بی‌بدیل در زندگی انسان‌ها ایفا می‌کنند. امیدواری نه تنها انگیزه‌ای است برای حرکت به سمت اهداف، بلکه چراغی است که در تاریکی‌ترین لحظات راه را نشان می‌دهد.

وقتی افراد یاد می‌گیرند که با وجود مشکلات به آینده باور داشته باشند، قادر خواهند بود تا شکست‌ها و چالش‌های زندگی را به فرصت‌هایی برای رشد و تعالی تبدیل کنند.

این رویکرد مثبت به زندگی، به ویژه در محیط آموزشی، می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا در مواجهه با سختی‌ها، از خود مقاومت و خلاقیت نشان دهند و همواره به دنبال یافتن راه‌حل‌های جدید باشند.

تاب‌آوری نیز به عنوان توانایی مقابله با تنش‌ها و بازیابی خود پس از تجربه شکست، ابزاری ضروری برای زندگی مدرن است.

این ویژگی از طریق آموزش و تمرین قابل تقویت است و به افراد کمک می‌کند تا در برابر فشارهای مختلف، تعادل خود را حفظ کنند.

مدرسه به عنوان اولین محیط اجتماعی پس از خانه، می‌تواند نقشی اساسی در پرورش این توانایی ایفا کند. دانش‌آموزانی که در مدرسه یاد می‌گیرند چگونه احساس شکست را به فرصتی برای یادگیری تبدیل کنند، در آینده به افرادی تبدیل می‌شوند که نه تنها خود را بلکه جامعه را نیز به سمت پیشرفت و بهبود هدایت می‌کنند.

بنابراین، آموزش امیدواری و تاب‌آوری نه تنها به بهبود کیفیت زندگی فردی کمک می‌کند، بلکه پایه‌ای است برای ساخت جوامعی قوی‌تر و پایدارتر.

آموزش امیدواری و تاب‌آوری در محیط مدرسه، دانش‌آموزان را برای مواجهه با چالش‌های زندگی آماده می‌کند و به آنها می‌آموزد که با وجود سختی‌ها، به آینده باور داشته باشند و از شکست‌ها درس بگیرند. این دو مهارت، پایه‌هایی هستند که به افراد کمک می‌کنند تا در زندگی شخصی و اجتماعی خود موفق و مؤثر باشند.






۱۶ بازدید


۱ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این مقاله در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .