پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
فرهنگ نادرست فردگرایی به جای فعالیت‌های مشارکت جمعی در جامعه

‍ امیرعلی بابایی برنامه ریز رفاه اجتماعی:

در سکوت تشکل‌های مردمی، فعالیت‌های مشارکت جمعی جای خود را به فردگرایی داده و این فرهنگ نادرست بزودی در جامعه نهادینه خواهد شد.

از طرف دیگر نیز نهادهای دولتی با نگاه از بالا به پائین برای جامعه تصمیم گیری می‌کنند؛ اصلی که در تضاد با توسعه پایدار و توسعه رفاه اجتماعی است.

توجه ویژه به علایق، خواسته‌‌ها و نیازهای مردم به‌عنوان رکن اساسی رفاه اجتماعی و توسعه پایدار و بهره‌گیری از توانمندی‌های ظرفیت‌های مردمی در به ثمرنشاندن تفکر توسعه پایدار بسیار ضروری است، تا وقتی مردم ضرورت موضوعی را درک نکنند در عمل شاهد اجرای اتفاقی نخواهیم بود، سازمان‌های مردم نهاد به عنوان گروه‌های مردمی مورد تایید قانون ضمن آشنایی با نیازها و خواسته‌های مردمی می‌توانند تاثیر بسیار خوبی را در مردم ایجاد نمایند و اگر اهتمام نهادهای دولتی بر شکل‌دهی توسعه پایدار باشد، سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند به‌عنوان نهادهایی مستقل و تسهیل‌گر رابط بین دولت‌ها و مردم بوده و در زمینه اشاعه این مفهوم و ساده‌سازی آن برای شکل‌گیری فهم همگانی و همت جمعی و همچنین ترویج همبستگی، انسجام اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح جامعه فعالیت کنند.

ورزش همگانی نقش تعیین کننده ای در ارتقا انسجام اجتماعی و همبستگی اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد، ورزش و فعالیت بدنی به صورت مشارکت اجتماعی و همگانی آثار اجتماعی و روانی برای افراد به همراه دارد از جمله: کمک به فرد در جریان اجتماعی شدن و سازگاری با محیط، کمک به فرد در تکامل شخصیت مناسب، پر کردن اوقات فراغت و جلوگیری از انحرافات اجتماعی به خصوص در دوران جوانی، تصحیح و تکمیل اخلاق مناسب و آماده کردن فرد برای رعایت حقوق دیگران، کمک به فرد در جریان فرهنگ سازی  و داشتن فرهنگی مناسب، همچنین هنگام ورزش با توجه به فعل و انفعالاتی که در بدن صورت می گیرد بیماریهایی از قبیل : افسردگی، اضطراب و استرس، آلزایمر که در طول عمر به سراغ آدمی می آیند به تدریج از میان می روند.

برنامه های ورزشی که ازسمت سازمان های مردم نهاد فعال و ساختارمند برگزار می گردند امکان و شرایطی دارد که شخصیت و ماهیت افراد آشکار گردد لذا رفتار و اعمال ناشایسته شناخته می شود و با توجه به وجدان جمعی و قواعد گروهی جایگزینی خصایص انسانی و رعایت قوانین صورت می گیرد، بدین گونه هر فرد می تواند از احترام لازم در بین دسته و جامعه خود برخوردار گردد و از کج رفتاری ها و انحرافات اجتماعی تا میزان قابل توجهی پیشگیری می شود، واین ارتباط مطلوب شکل گرفته به صورت اخلاق و فرهنگ در آمده و جامعه پذیری مثبت ترویج می شود.

سازمان های مردم نهاد در کنار اهداف اجتماعی و چشم انداز های سازمانی خود،پایگاهی امن برای فراغت افراد جامعه می باشند تا افراد در روند توسعه پایدار و انسجام اجتماعی و رشد شخصیتی فردی  قرار گیرند.

فراغت ، کار یا بی کاری نیست ، بلکه یک تجربه با ارزش زندگی است.

                                               امیرعلی بابایی  4 آبان 1397
                                                صدای سلامت کرمانشاه
                                                صدای رفاه اجتماعی


۴۸۵ بازدید


۲ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این خبر در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .