پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
چرا این قدر در خانواده عصبانیت وجود دارد ؟
چرا این قدر در خانواده عصبانیت وجود دارد ؟

عصبانیت یک هیجان جهانی است و تاثیرات مختلفی بر زندگی انسان می گذارد ، افزایش عصبانیت در خانواده ها تا حدودی معلول تغییرات چشمگیر محیط زندگی ما انسانهاست در میان تحولات اجتماعی و اقتصادی مهمی که فشارهای روانی درون خانواده را افزونتر می کند به قرار زیر است :
1- خانواده هادنبال شغل و مسکن بهتر هستند به همین دلیل از حمایت و امکانات خانواده گسترده محروم شده اند . 2- تعداد خانواده های شهرنشین و حومه نشین از خانواده های روستایی بیشتر شده است . 3- خانواده های تک واحدی و خانواده هایی که در آن زن و شوهر هر دو شاغل هستند زیاد شده است . 4- برنامه بچه ها پر از فعالیت های فوق درسی شده است به همین دلیل وقت زیادی برای پرداختن به خانواده و استراحت ندارند . این فشارهای روانی و بسیاری فشارهای دیگر مشکلات خانواده را تشدید می کند و به هیجانات درون خانواده از جمله عصبانیت دامن می زند .
تاثیر عصبانیت بر روابط :
عصبانیت که هدف از آن تغییر رفتار دیگری است معمولاً نتیجه معکوس می دهد . طرف مقابل مقاومت می کند و در برابر عصبانیت شما سرکش می شود . عصبانیت می تواند موجب ترس و واهمه بچه ها شود و روحیه تمدد و انتقام را در آنان تقویت کند و این پیام را به آنها بدهد که تا عصبانی نشوی کسی با تو همکاری نخواهد کرد .

شما برای قطع عصبانیت خود باید طرح و برنامه ای داشته باشید تا اسیر عصبانیت قرار نگیرید :

1- در برابر اولین تکان مقاومت کنید ، کاری را که دیگران انتظار دارند انجام بدهید ، نکنید چون رفتار طرف مقابل خود را تقویت می کنید . 2- در صورت امکان از موقعیت خارج شوید ، با اوقات تلخی از موقعیت خارج نشوید فقط خودتان را از آن مکان دور کنید . 3 ـ به خودتان حرف های آرام بخش بزنید مثل آرام باش، سخت نگیر ، خونسردیت را حفظ کن ، بیخیال 4 ـ تا ده بشمرید . 5 ـ صحنه های آرامش بخش را تجسم کنید مثل صحنه دریاچه 6 ـ بازنگری در وضعیت یعنی جور دیگری نگاه کردن یعنی سعی می کنیم ببینیم آیا رفتار شخص می تواند معنای دیگری داشته باشد . 7- طنزیابی کنید ، شوخی شما می تواند یکی از امتیازات شما باشد و با پیدا کردن جنبه های خنده دار می توانید در مورد وقایع تجدید نظر کنید . 8 - دلگیری ها و اشکالات گذشته را مرور نکنید . 9 - موفقیت های قبلی را مرور کنید . 10 - به حال و روز طرف مقابل هم فکر کنیم . 11 - در مورد آن با نفر سومی حرف بزنید ، نگرانی خود را با آدم امینی در میان بگذارید گاهی یک دوست می تواند بینش های خوبی به شما بدهد . 12 ـ کمک معنوی بگیرید . 13 ـ تنفس عمیق ، آرمیدگی عضلانی و تجسم را تمرین کنید .


۴۲۱ بازدید


۰ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این مقاله در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .