پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
احترام اولین ضلع ارتباط است

احترام اولین ضلع ارتباط است
 به قلم و ترجمه سارا حق بین

احترام اولین ضلع ارتباط است احترام گذاشتن و دریافت احترام از دیگران مهم است زیرا به ما کمک می‌کند احساس امنیت کرده و خود را ابراز کنیم.

احترام به این معناست که شما کسی را همان طور که هست بپذیرید، حتی زمانی که با شما متفاوت است یا با او موافق نیستید این میتواند بنوعی اصل و اساس تاب آوری همسران باشد.

احترام اولین ضلع ارتباط همسران یا روابط سازمانی است احترام در سطح کلان میتواند جایگاه ویژه ای در تاب آوری اجتماعی بخود اختصاص دهد احترام در روابط باعث ایجاد احساس اعتماد، امنیت و رفاه می‌شود.در حالی‌که احترام باید برای همه ما در هر شرایطی اولویت اول باشد، به نظر می‌رسد که در دنیای امروز کسری بزرگی از آن وجود دارد. از توییت‌های بد گرفته تا رفتارهای پرخاشگرانه در ورزشگاه‌ها و رفتارهای خشن در سطح جامعه؛ حقیقت این است که همه به دلیل انسان بودن مورد احترام هستند. همه نیاز به احترام دارند و همه باید در هر شرایطی به یکدیگر احترام بگذارند.

احترام برای رفاه انسان آنقدر اساسی است که در غیاب آن، انسان رشد نمی‌کند رفتار محترمانه نشان دهنده توجه به یکدیگر و این رکنی از ارکان تاب آوری است.

احترام، چسبی است که روابط ما را به هم متصل می کند. وقتی به دیگران احترام می‌گذاریم، حق احترام و شایستگی احترام آن‌ها را تأیید می‌کنیم.

سارا حق بین نویسنده و مترجم خانه تاب آوری در ادامه این مطلب اضافه میکند که وقتی احترام را از دیگران دریغ می‌کنیم، می‌گوییم که آن‌ها شایسته آن نیستند. ممکن است گاهی در شرایطی قرار بگیریم که احترام گذاشتن بسیار دشوار و یک طرفه باشد، اگر چه کار بسیار دشواری خواهد بود اما باید همچنان این فضیلت را حفظ کنیم چرا که نشان‌دهنده محترم بودن خودمان خواهد بود.

  • گوش کنید. گوش دادن به آنچه که شخص دیگری برای گفتن دارد، راهی برای احترام گذاشتن به اوست. همه می‌خواهند نظر خود را بگویند، همه می‌خواهند احساس کنند که به آن‌ها گوش داده می‌شود؛ اینکه آیا آن‌ها حرف درستی برای گفتن دارند یا خیر، مهم نیست. آن‌ها می‌خواهند شنیده شوند. وقتی به شخص دیگری گوش می‌دهید، به او اعتبار می‎دهید. تأمین حقوق بشر از زمانی آغاز می‌شود که کسانی که به سخنان بخش خاصی از جامعه گوش نداده‌اند شروع به گوش دادن کنند. همه تغییرات اجتماعی با گفتگو آغاز می‌شود.
  • تأیید کنید. وقتی کسی را تأیید می‌کنیم، نشان می‌دهیم که اهمیت دارد، که ارزش دارد، که مهم است و شایسته احترام. برای تأیید یک نفر، فقط باید به یک نکته مثبت در مورد آن شخص توجه کنید و این مشاهدات را به صورت شفاهی بیان کنید. شما ممکن است به تمام جنبه‌های او و آنچه انجام می‌دهد احترام نگذارید، اما می‌توانید در سطحی که او را تأیید می‌کنید احترام مناسبی به او بگذارید.
  • مهربان باشید. مهربانی نشانه احترام است. احترام به این واقعیت که شخص دیگری به سادگی نیاز دارد. همه ما نیازمند بوده و هستیم و چه لذت‌بخش است وقتی کسی به ما مهربانی می‌کند. مهربانی یک راه ملموس برای نشان دادن احترام است.
  • مودب باشید. دیدن کاهش ادب در دنیای مدرن وحشتناک است. چه در بزرگراه، در خواربارفروشی، در پارکینگ، در زمین ورزشی، در فیس بوک یا در لفاظی‌های سیاسی، گفتمان و تعامل مودبانه به سرعت در حال تبدیل شدن به یک هنر گمشده است. با این حال، مودب بودن بسیار آسان و همچنین بسیار ارزان است. یک عمل مودبانه می‌تواند به معنای واقعی کلمه روز یک فرد را تغییر دهد. حتی می‌تواند زندگی یک فرد را تغییر دهد. اگر می‌خواهید به کسی احترام بگذارید، با مودب بودن شروع کنید.


 



۲۲۱ بازدید


۵ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این مقاله در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .