پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
مزایای سرسختی روانی چیست ؟

مزایای سرسختی روانی چیست ؟

عفت حیدری روانشناس اجتماعی مترجم و نویسنده خانه تاب آوری

مزایای سرسختی روانی کدام است ؟ چگونه میتوان سرسختی روانی را تقویت کرد ؟

دلایل بی‌شماری برای انتخاب بهبود سرسختی روانی وجود دارد. افراد سرسخت، ارتباطات عمیقی‌تری دارند، زیرا در زندگی شخصی و حرفه‌ای بهتر کار می‌کنند و معمولاً خوشبخت‌تر از کسانی هستند که سرسختی کمتری دارند.

کسانی که به‌ لحاظ روحی سرسخت نیستند، اغلب به‌اندازه‌ی کافی از توانایی‌های خود در زندگی حرفه‌ای و شخصی استفاده نمی‌کنند. این به‌آن معناست که شما فرصت‌های کاری یا روابط تازه یا ارتباطات عمیق‌تر با افراد دیگر را از دست می‌دهید. شما نمی‌خواهید خطر از دست دادن شغل رؤیایی یا نیافتن نیمه‌ی دیگر زندگی‌تان را به‌جان بخرید.

عفت حیدری مترجم و نویسنده خانه تاب آوری در ادامه این مطلب اضافه میکند مزایای سرسختی روانی میتواند خود را در یک طیف نمایان سازد پژوهش‌ها نشان داده است که افراد سرسخت میزان عملکرد بیشتری دارند. آن‌ها کارهای بیشتری را با کیفیت بیشتر و به‌موقع انجام می‌دهند و با هدفمندی کار می‌کنند. در کار خود تعهد بیشتری دارند و رقابتی‌تر هستند. سرسختی به‌آن‌ها کمک می‌کند تا در محیط‌های حرفه‌ای خود رشد کنند، روابط بهتری با همکاران خود برقرار کرده و فرصت‌های بیشتری در محل کار دریافت کنند.

افرادی که در زمینه‌ی سرسختی روانی نمره‌ی پایینی می‌گیرند، به‌اولویت‌بندی بهزیستی خود نمی‌پردازند. اولویت‌بندی بهزیستی باعث می‌شود که احتمالاً با مسائلی مانند مدیریت استرس، خواب و سلامت روان مواجه شد. این امر می‌تواند روی رابطه‌ی شما با خودتان و روابط با دیگران اثر بگذارد و اینکه دیگران شما را می‌بینند. افراد سرسخت، زمانی را با خود می‌گذرانند و قبل از توجه به‌بهزیستی دیگران، به‌بهزیستی خود توجه می‌کنند. این امر باعث مدیریت بهتر استرس و خواب بهتر می‌شود.

آن‌ها احتمالاً مشکلات روانی و سلامتی کمتری دارند. اولویت بخشیدن به‌بهزیستی باعث می‌شود که روابط خود را با دیگران و خودشان بهبود دهند و اینکه دیگران آن‌ها را به‌شیوه‌ی مثبت‌تری ببینند.

برخی از افرادی که به‌لحاظ روانی سرسخت نیستند، کمتر جاه‌طلبند که باعث می‌شود دوستی و ارتباط با دیگران در حوزه‌ی فردی و حرفه‌ای دشوار شود. افرادی که معمولاً به‌لحاظ روانی سرسخت هستند، معمولاً بیشتر مشارکت می‌کنند و بیشتر برونگرا و مثبت هستند.

آن‌ها به‌تغییرات و سختی‌ها پاسخ مثبت می‌دهند و احتمالاً مشارکت مثبتی در امور فرهنگی دارند و مسئولیت قبول می‌کنند و در فرصت‌ها و فعالیت‌های تازه داوطلب می‌شوند.

آن‌ها جاه‌طلب‌ترند و آماده‌اند که خطرهای بیشتری را مدیریت کنند. این باعث می‌شود تا در محل کار، دوستی‌ها و ارتباطات بهتری برقرار کنند -جایی که همکاران آن‌ها از مثبت‌گرایی و مشارکت آن‌ها قدردان هستند و به‌آن‌ها کمک می‌کند تا با مردم در سطح فردی ارتباط برقرار کنند. آن‌ها برای فرصت‌های تازه داوطلب می‌شوند و آماده‌اند خطرهای ارتباطات عمیق‌تر را مدیریت کنند.



۲۱۴ بازدید


۰ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این مقاله در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .