پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
همایش صیانت و گفتمان‌سازی واجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر در شهرستان بروجن برگزار شد
همایش صیانت و گفتمان‌سازی "اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر" صبح امروز در سالن فرهنگسری بروجن با مشارکت فعال سازمان های مردم نهاد تحت حمایت بهزیستی شهرستان بروجن برگزار شد.
بمناسبت هفته مبارزه با موادمخدر صبح امروز همایشی تحت عنوان صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در سالن فرهنگسراری بروجن با مشارکت سازمانهای مردم نهاد فعال در حوزه پیشگیری تحت حمایت بهزیستی شهرستان بروجن برگزار شد.
در این همایش دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بخیتاری بر اهمیت و نقش ویژه سازمان‌های مردم نهاد به منظور تحقق رویكرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر تاكید كرد.
سید قدیر مرتضوی بیان کرد: این همایش طیف وسیعی از عوامل موثر در مبارزه با مواد مخدر به ویژه با اجتماعی کردن این موضوع را گرد هم جمع می کند و مشارکت دلسوزانه، مستمر و فعالانه همه مردم در امر مبارزه با مواد مخدر منجر به توسعه این گفتمان و استفاده احداکثری از ظرفیت های موجود برای حل معضل اعتیاد در جامعه می شود.
ایشان با اشاره به اینکه در چند سال اخیر رویکرد جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر بر اجتماعی کردن این امر شکل گرفته است تصریح کرد: در سال های اخیر نیز در این حوزه اقدامات خوبی انجام شده است و امسال آثار ملموس ورود سازمان های مردم نهاد با رویکرد اجتماعی به عرصه مبارزه با مواد مخدر را به خوبی می بینیم که جای تقدیر و تشکر دارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری ضمن تأكيد بر اجتماعي سازی امر مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: موضوع پيشگيری و مبارزه با همگانی شود از آن حيث كه تمامي مردم جامعه اعم از افراد دستگاه های دولتی و غيردولتی متوجه خطر اعتياد شوند و آموزش و آگاه سازی را از خانواده خود آغاز نمايند و نهايت جامعه را در بر گيرد.
وي با تاکید بر این نکته که مشکلات عدیده اجتماعی ریشه در معضلات فرهنگی دارد و اعتیاد به مواد مخدر نیز یکی از نتایج معضلات فرهنگی است ، گفت: در حال حاضر اعتیاد به مواد مخدر به عنوان یکی از مسائل پیچیده اجتماعی در بروز بسیاری از آسیبها و انحرافات اجتماعی می باشد و فعال نمودن و گسترش سازمانهای غیردولتی برای مبارزه با اعتیاد و استفاده از ظرفیتهای سمن‌ها، صاحبنظران حوزه و دانشگاه در امر مبارزه با مواد مخدر ضرورت دارد.
مرتضوی ادامه داد: در فضای مجازی امسال با مشارکت سازمانهای مردم نهاد و کانال های تلگرامی در راه اندازی وايجاد پویش مردمی "نه به اعتیاد" موج بسیار خوبی جهت آگاهسازی و اطلاع رسانی ایجاد گردید.

در  این همایش آقای مقدس معاون محترم توسعه پیشگیری  و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی استان چهار محال و بختیاری بعنوان سخنران همایش حضور داشتند و عنون داشتند: اعتیاد دارای ابعاد و جنبه های زیستی مانند وراثت، جنبه روانی مثل خلق و خو و وجود برخی از بیماری های روانی همچنین جنبه اجتماعی مانند خانواده، مدرسه و محیط اطراف می باشد. اما نباید فراموش کرد که اعتیاد جرم نیست، بلکه یک بیماری است همانند سایر بیماری ها و معتاد مجرم نیست، بلکه بیمار است. بر اساس تعاریف به چه فردی معتاد یا وابسته گفته می شود. 
اغلب یه افرادی که مواد مخدر زندگی آنها را تحت کنترل خود دارد. اما چرا می گوییم وابستگی، زیرا تمام رفتارهایی مانند: وابستگی به اینترنت، خرید کردن، پر خوری، کنترل کردن، کار، ورزش، ارتباط و هرگونه رفتار مشابه را پوشش می دهد. البته به دلیل تمرکز این گفتگو در خصوص وابستگی به مواد مخدر از سایر موضوعات فاصله می گیریم. چرخه وابستگی (اعتیاد) به این شرح است: خماری، فکر تهیه مواد مخدر، اقدام به تهیه مواد مخدر، یافتن مکان مصرف، اقدام به مصرف، نشئگی و در نهایت کاهش اثرمواد مخدر که منجر به تکرار این چرخه می گردد.
جناب آقای مقدس در آخر گفتند: امید دارم که وابستگی به مواد مخدر در جامعه ایران و در کل دنیا کاهش یابد و ما بتوانیم اقدامهای موثر چه از نظر فردی، چه خانوادگی و چه از نظر اجتماعی داشته و در پیشگیری از آسیب های اجتماعی همیشه پیشگام باشیم.

این همایش با مشارکت فعال سازمان های مردم نهاد حوزه پیشگیری تحت حمایت بهزیستی شهستان بروجن برگزار گردید.

جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی شهرستان بروجن


۱۷۷۱ بازدید


۱۲ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این خبر در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .