پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
شرایط تاسیس و فعالیت پایگاه سلامت اجتماعی
شرایط تاسیس و فعالیت پایگاه سلامت اجتماعی:
افراد یک محل می توانند با توجه به نیازهای روانی محل سکونت خود (محله یا منطقه) به صورت جمعی، یک پایگاه سلامت روان تأسیس کنند. اعضای تشکیل دهنده پایگاه سلامت روان در هنگام ثبت باید 5 تا 9 نفر باشند و حداقل تحصیلات اعضا، دیپلم است.
6 ماه فعالیت داوطلبانه در یک پایگاه سلامت روان و فراگیری ارتباطات و مهارت های لازم و گذراندن دوره‌های آموزشی، یکی از شروط لازم برای اعضای تشکیل دهنده یک پایگاه سلامت روان است. پس از گذران 6 ماه فعالیت در یک پایگاه سلامت روان، اعضا با معرفی یک مکان، 6 ماه دیگر به صورت آزمایشی و به صورت گروه همیار سلامت روان به فعالیت خود ادامه می دهند. با تأیید کیفیت فعالیت نماینده سازمان بهزیستی استان، اعضا، تشکل خود را به صورت حقوقی و در قالب یک شرکت، به ثبت می رسانند.
پس از ثبت گروه در ثبت شرکت ها، پروانه فعالیت آن توسط معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی استان  صادر می شود. اعتبار فعالیت پروانه های فعالیت صادر شده، یک سال است. حضور یک روانشناس از ملزومات پایگاه همیار سلامت روان است.
در صورت نیاز پایگاه های سلامت روان به سایر خدمات بهزیستی نظیر مراکز گذری کاهش آسیب (DIC)، سرپناه شبانه معتادین (Shelter) و … خدمات این مراکز به افراد معرفی شده ارائه می‌شود.
هر سه سال یکبار با برگزاری انتخابات بین پایگاه های سلامت روان استان، یک هیئت مدیره استانی برای ساماندهی فعالیت‌ پایگاه‌ها انتخاب می شود. همچنین در یک سطح بالاتر، هر سه سال یکبار، بین پایگاه های سلامت روان کشور، انتخاباتی برگزار و هیئت مدیره کشوری نیز انتخاب می شود.


۴۱۷۶ بازدید


۳ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این مقاله در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .