پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
همایش استانی صیانت وگفتمان سازی
 
در برنامه ای مشارکتی از سوی ادارات و نهادهای اجرایی وسازمانهای مردم نهاد از جمله جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی استان.
موسسه نهاد روآوران سلامت نوید جوان لردگان همایش صیانت وگفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر وآسیبهای اجتماعی برگزار شد.
این همایش درنوزدهمین روز اردیبهشت ماه سال جاری با حضور نمایندگانی از ادارات، سازمان های مردم نهاد و فعالین اجتماعی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان لردگان برگزار شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری در این همایش به دواصل مهم اشاره کردند:اصل اول,توانمندی وآموزش سازمانهای مردم نهادکه برنامه های مدون واثر بخشی را برگزار کردیم.اصل دوم,پرهیز از تمرکز فعالیت در مراکز استان که به شدت با این موضوع مقابله کردیم برنامه های در شهرستانها از جمله بروجن,لردگان برگزارشده وبقیه شهرستانها که درآتیه برگزار می شود.
مرتضوی افزود :کاردرحوزه فرهنگی وفعالیت فرهنگی در دراز مدت اثر دارمیشود وبسیار باید همایش,ونشست برگزار شود تا تاثیر داشته باشد وکارکرد ما صرفا آگاه سازی وآموزش است.
در این همایش مرتضوی با اشاره به گرایش 27درصد از افراد جامعه به مصرف مواد مخدر,که این گرایش,وتمایل از آسیب های اجتماعی نشات میگیرد از جمله بحث طلاق,همسر آزاری,کودک آزاری و.....
به گفته وی اعتیاد یک پدیده چند وجهی میباشد که به سمت آسیبها میرود واگر آسیبها راکنترل کنیم اعتیاد هم کنترل میشود.
سوالی که جناب مرتضوی از حضار پرسیدن این بود که وظیفه ما به عنوان عضوی از جامعه چیست ؟
از دیدگاه وی درعرصه مبارزه با مواد مخدر احتیاج به آموزش, تعلیم, تربیت ,تذکر داریم که هر کدام از ما با گرفتن آموزشهای لازم میتوانیم در این راستا قدم برداریم.
راهبرد اصلی ستاد شورای هماهنگی اجتماعی کردن مبارزه بامواد مخدر است,اجتماعی کردن یعنی دولت به تنهایی نمیتواند وارد کار شودوبه کمک افراد جامعه نیازمنداست.
مهمترین اصل مشارکت مردمی است ودر این عرصه اگر با مردم بیگانه باشیم از واقعیت فرار کرده ایم ومهمترین مولفه را جناب مرتضوی مسولیت اجتماعی,دانستن که هر کدام از ما در قبال خود,خانواده,اجتماع و....مسولیم ونباید در مورد بروز آسیب ها بی تفاوت باشیم.هر فردی اول در مقابل خود,بعد خانواده ,بعد اجتماع مسول است ما میتوانیم به عنوان سفیران مبارزه با مواد مخدر گام برداریم.
وی اظهار امیدواری کرد که با برگزاری,همایش ها ونشست ها حساسیت لازم ایجاد وبه مرحله اجرای برنامه های کاربردی موثر وارد شویم.
جناب مرتضوی ازفعالین اجتماعی برای پیوستن واقدام دلسوزانه ومجدانه در این برنامه دعوت بعمل آورد وخاطر نشان کرد از هر ایده وطرح نو واثر بخشی در زمینه مبارزه با مواد مخدر واعتیاد داشته باشند پشتیبانی مینمایند.
وی تصریح کرد: دشمن به شدت با درگیر کردن افکار و عقاید جوانان تمایل و گرایش آنان را برای اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان را افزایش داده و مردم حماسه ساز کشور باید با احساس مسئولیت نسبت به این موضوع دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام بگذارد.
مرتضوی با خاطر نشان کردن ایثارگری جوانان در هشت سال دفاع مقدس افزود: امروز نیز باید در حوزه اجتماعی به مقابله با دشمن برخیزیم.
بعد سخنان اقای مرتضوی همایش با صحبتهای رییس نیرو انتظامی شهرستان لردگان واقای زمانی معاونت سازمان ورزش وجوانان وآهنگهای محلی زیبای از اقای جلیل آزاد خاتمه یافت.


۵۲۳ بازدید


۵ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این خبر در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .