پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
همایش فرصت ها، چالش های فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از اسیب های اجتماعی و ارتقای سلامت در شهرکرد برگزار شد
در برنامه ای مشارکتی از سوی ادارات و نهادهای اجرایی وسازمامهای مردم نهادبه ویژه جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری، همایش تخصصی فرصت ها و چالش های فضای مجازی با رویکرد پیشگیری و ارتقاء سلامت در شهرکرد برگزار شد.
این همایش در دهمین روز از اسفندماه جاری با حضور نمایندگانی از ادارات، سازمان های مردم نهاد و فعالین اجتماعی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان شهرکرد برگزار شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری در این همایش با اشاره به گرایش 27 درصد از افراد جامعه به مصرف مواد مخدر ، استفاده از فضای مجازی برای آموزش، اطلاع رسانی و مبارزه با مواد مخدر را ضروری دانست.
مرتضوی افزود: اگر چه اعتیاد خیل عظیمی از جمعیت را درگیر کرده است اما همچنان مبارزه با این معضل بزرگ و خانمان سوز بشکل جدی و کارآمد مغفول مانده است.
به گفته وی، در شرایطی که بررسی ها حاکی از آن است که در طول یک شبانه روز بیش از یک میلیون داده انتقال داده می شود و 40 میلیون نفر از بالغین کشور کاربر تلفن همراه هوشمند هستند تبدیل این تهدید به فرصت برای آموزش و اطلاع رسانی در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است.
وی، اعتیاد را یک پدیده چند وجهی و بعنوان عامل اصلی بسیاری از آسیب های اجتماعی دانست و اظهار داشت: برای پاک سازی فضای اجتماعی، باید هر یک از ما خود را مسئول بدانیم و با ساختاری پیوسته ، قوی و هماهنگ و نظام مند در مقابل تلاش های خستگی ناپذیر دشمنان برای بکارگیری فضای مجازی برای تحقق اهداف شومشان مقاومت نمائیم.
وی تصریح کرد: دشمن به شدت با درگیر کردن افکار و عقاید جوانان تمایل و گرایش آنان برای اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان را افزایش داده و مردم حماسه ساز کشور باید با احساس مسئولیت نسبت به این موضوع دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام بگذارد.
مرتضوی با خاطر نشان کردن ایثارگری جوانان در هشت سال دفاع مقدس افزود: امروز نیز باید در حوزه اجتماعی به مقابله با دشمن برخیزیم.
وی، تمایل به مصرف مواد مخدر را نشان دهنده ناکارآمد و پاسخ گو نبودن اقدامات صورت گرفته تا این مرحله عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد با برگزاری این همایش حساسیت لازم ایجاد و به مرحله اجرای برنامه های کاربردی و موثر وارد شویم.
وی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و تقویت روحیه جوانان برای مقابله با تبلیغات وسوسه کننده دشمن را موثر دانست.
مرتضوی، از ایجاد پویش مردمی مبارزه با اعتیاد در استان خبر داد و از فعالین اجتماعی برای پیوستن و اقدام دلسوزانه و مجدانه در این برنامه دعوت بعمل آورد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری، همچنین از برگزاری همایش نقش سازمان مردم نهاد در اجتماعی شدن مبارزه با اعتیاد در شانزدهمین روز از اسفندماه جاری با مشارکت جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی وسازمانهای مردم نهاد دیگر و دانشگاه علوم پزشکی در شهرکرد خبر داد.
گفتنی است، در این همایش ضمن بیان نکات امنیتی در خصوص استفاده از گوشی های تلفن همراه هوشمند و نحوه محافظت از اطلاعات شخصی در فضای مجازی توسط حاتمی از کارشناسان پلیس فتا، اثرات مخرب شبکه های اجتماعی و فضای مجازی توسط دکتر وحید آقاسی بروجنی از اساتید مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی ارائه گردید.


۱۳۹۰ بازدید


۲۹ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این خبر در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .