پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
نقشه راه همیاران پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس، رونمایی شد

نقشه راه همیاران پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در مدارس روز گذشته (دوشنبه 15 شهریورماه) در مراسم اختتامیه بخش کشوری پنجمین دوره جشنواره نوجوان سالم در شهر اصفهان، رونمایی شد.

نادر منصور کیایی، مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر افزود: با حضور مجید رضا زاده، معاون سازمان بهزیستی و رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ، و مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ، دکتر شیرین احمدنیا، مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی، نقشه راه همیاران پیشگیری از  آسیبهای اجتماعی در مدارس کشور ، در چارچوب تفاهمنامه همکاری مشترک دوجانبه و به‌عنوان میثاق فعالیت همیاران پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در مدارس، رونمایی شد.

منصورکیایی درباره جزئیات این نقشه راه گفت: بر اساس این نقشه راه ، وزارت آموزش و پرورش وسازمان بهزیستی کشور ، جهت گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در سطح مدارس، توافق کردند که در زمینه تربیت تسهیلگر همیاری پشیگیری در مدارس ، تهیه منابع آموزشی و کتابچه راهنمای همیاران پیشگیری ، برگزاری کارگاه های آموزشی برای مدارس و هدایت فعالیت های دانش آموزی با محوریت جشنواره نوجوان سالم به سمت پروژه‌های ابتکاری در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همکاری کنند.

وی افزود: مطابق توافقات و برنامه ریزیهای صورت گرفته، پس از برگزاری کارگاه‌های آموزشی این برنامه در مهرماه  و با توزیع ابزارهای فنی ، آموزشی و فرهنگی در بین مجریان ، از ابتدای سال تحصیلی 96-1395 ، اجرای طرح در مدارس آغاز خواهد شد و به‌گونه‌ای برنامه ریزی شده است که تا پایان برنامه ششم توسعه ، تمامی مدارس کشور ، تحت پوشش خدمات این برنامه قرار گیرند.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی، با قدردانی و استقبال از رویکرد مثبت و سازنده مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در جهت همکاری گسترده برای هدایت و اجرای طرح ، ابراز امیدواری کرد که اجرای آن بتوانند، ضمن کمک به توانمندسازی دانش آموزان و مدارس در جهت نقش آفرینی فعال برای مواجهه موثر با رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی ، بتواند زمینه گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان را فراهم کند.


کیایی ادامه داد: اخبار تکمیلی در مورد این طرح ، در آبان ماه سال جاری و در هفته مبارزه با اعتیاد و آسیبهای اجتماعی در مدارس، اعلام خواهد شد و ابزارهای فنی، آموزشی و فرهنگی طرح در برنامه جداگانه‌ای ، رونمایی خواهد شد.
http://www.isna.ir/news/95061610315/



۱۹۱۷ بازدید


۴ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این خبر در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .